Direktlänk till inlägg 13 juni 2007

Transsibiriska järnvägen i Juli, here we go......

Av adelie ornhall - 13 juni 2007 11:21

Japp! Det händer verkligen och i den 7:e Juli åker jag och Anton till Moskva för att därifrån ta det transsibiriska tåget (kinesiska) till Mongoliet och Beijing! Ett äventyr jag varit sugen på i två års tid nu och som blir verklighet efter massa krångel med olika resebyråer som alla försöker sno våra pengar! Till slut ville vi bara komma iväg! Ett tips när man ska åka transsibiriska järnvägen är att börja i god tid eftersom man bland annat behöver tre olika visum som tar sin lilla tid att fixa! Som längst kommer vi att spendera fem dagar i sträck på ett sunkigt tåg:) Vi tar bara med oss en liten ryggsäck var och därmed inga bekvämligheter utan lite böcker att läsa samt en kortlek i nödfall! Hade tänkt att slå rekord i att läsa böcker denna resa. Fick höra av en god vän att jag bör lära mig det ryska alafabetet så jag antar att det också står med på agendan. Annars så blir det väl lite styrketräning på tåget och försöka att inte bli galen på Anton, vilket jag blir i princip varje dag utan att vara begränsad till att umgås fem dagar på ett tåg:) Härligt att testa gränser och se sig runt om i världen! Nu är det bara några veckor kvar, tjohoo!

 
 
Ingen bild

angelica

13 juni 2007 15:19

Hej! Vad spannande! Skrattar for mig sjalv med tanke pa en kommentarf ran dig for nagra ar sedan angende Mongoliet ... Kommer du ihag? :-) Nu ska du dit! Absolut nagot jag skulle vilja prova pa ocksa! Hur lang tid blir ni borta? Och, err, grattis i laangt efterskott, forlat att jag glomde bort. :-( Glomde bort att det var maj, aret har gatt sa himla fort. Jag kommer till Sverige i juli med min sydafrikan men da ar du pa reseaventyr. Det far bli nasta gang istallet. :-) Kram pa dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av adelie ornhall - 28 juni 2007 18:26

Nu går jag på semester så mitt bloggande som på sista tiden falnat läggs på is ett tag. Kommer igång igen i slutet av augusti för att informera om muf och allt annat skoj som händer i världen!...

Av adelie ornhall - 25 juni 2007 09:20

Skönt att Stockholm får ett lite mer levande uteliv i sommar och framöver! Skulle önska att fler uteställen kunde göra detsamma! Detta är kanske den första i raden av uteserveringar som får har öppet till kl. 05.00. Detta blir iallafall ett bra alte...

Av adelie ornhall - 19 juni 2007 14:18

Jag vågar inte ens söka jobb på riktigt eller knappt bry mig om allt det där hysteriska måste ha ett jobb snart! På något sätt så har alltid situationen löst sig ändå! Men dumt att förlita sig på människor som inte kan lova någonting, I should know! ...

Av adelie ornhall - 18 juni 2007 15:21

Midsommar på landet med nära och kära! Direkt efter jobbet drar vi iväg! Till Blidö....tjohoo! Ska bli kul att träffa mamma och Anders igen, det var ett litet tag sedan sist. Dessutom har vi den bästa svenska traditionen på den sidan av ön tillsamman...

Av adelie ornhall - 18 juni 2007 15:06

Eftersom det är några stycken som frågat mig hur det gått med tjänsten så kan jag meddela att jag var för framåt och utåtriktad för denna assisterande tjänst. Vilket inte låter så fel men som ändå gjorde att jag istället presenteras för ett annat job...

Ovido - Quiz & Flashcards