Alla inlägg under maj 2007

Av adelie ornhall - 30 maj 2007 10:58

Nu är det dags för den sista Afterworken innan sommaren! Denna gång kommer vi att vara på Grodan Sergel (sveav.9) och som vanligt så börjar evenemanget kl.18.00

Gästtalare är Richard Lium som har företaget LIUM

Det är bara att dyka upp om du är medlem i muf och har fyllt 20 år!

Av adelie ornhall - 30 maj 2007 10:37

Snart är eländet slut och jag kan få lite ledigt för första gången på väldigt länge! Jag har suttit med c-uppsatsen från sju på morgonen till sena kvällen varje dag de senaste veckorna! På fredag ska den in och då finns ingen mer tid att justera. Anton har varit min klippa och stötte sten under hela perioden, utan honom hade detta känts omöjligt!

Av adelie ornhall - 24 maj 2007 08:58

Men ikväll ska jag träffa en kär vän som jag inte träffat på ett tag, Caroline Lagergren! Det blir lite härligt vinlapande! Jag har knappt träffat någon på sista tiden då  jag beslutat mig för att bli färdig med min utbildning i personalvetenskap nu i Juni. Det är många som tänker att de ska skriva på c-uppsatsen under sommaren men jag vill och ska bli färdig innan så jag kan muffa lite mer:)

Igår fyllde Tina Ghasemi år så inom snar framtid blir det gemensam fest eftersom jag själv fyllde år för två veckor sedan. Ibland får man ta skojjiga saker när det finns tid helt enkelt!

Av adelie ornhall - 24 maj 2007 08:47

Jag har fått en hel del frågor på senaste tiden angående min afterwork för alla 20+are i Muf. Och för att göra allt klart och tydligt så är det jag som bedriver 20+ verksamheten och har de senaste veckorna startat upp en mindre grupp människor som hjälper till för att 20+ verksamheten skall vara ett kontinuerligt pågående verksamhet. Denna verksamhet är alltså inte att vörväxla med Arbas verksamhet. Arba har 18+ pubbar då de som fortfarande går på gymnasiet får komma. I 20+ så måste man ha fyllt 20 år för att komma på afterworken eftersom konceptet heter Afterwork så ska man alltså förutom högskolestuderande kunna gå direkt från jobbet till denna tillställning, inte direkt från gymnasiet!

Dagen för Afterworken är på Onsdag den 30:e Maj på Grodan och inte på en torsdag denna gång, och detta av många anledningar. Så jag hoppas att jag nu har utrett alla oklarheter, om inte så är det bara att slå en signal eller skicka ett mail till adelie.ornhall@moderat.se

Av adelie ornhall - 21 maj 2007 10:25

Åkesson säger att dem snart kommer att vara sveriges 4:e största parti och det är nog inte helt omöjligt om vi fortsätter att ge dem lika mycket plats i media som alla de större och välkända partierna får. Ja Sd får snarare mer publicitet än vissa, och enligt mig så är det knappast svartmålning det handlar om utan nästan tvärtom. Skärpning media!

Av adelie ornhall - 21 maj 2007 10:21

Detta jobbet kommer jag omöjligt att brinna för, detta jobbet är monotont även om det har många inslag av stress! Stress är inga problem när det verkligen är något som man brinner för, då älskar jag stress det blir som att man flyger fram! Imorgon ska jag på vidare intervju på ett av sveriges största revisionsbyråer KPMG vilket ska bli riktigt spännande. Hade väl inte förstått att jag var så trött på allt att jag ville ha detta jobb förän jag var på första intervjun hos Nova100. Vi får se vad som händer.....

Av adelie ornhall - 21 maj 2007 10:18

Edvin Alam är verkligen en pärla vars hängivenhet och engagemang är svårt att finna! Jag har tur som har Edvin som en av mina vänner och som direkt reagerar på saker och ting som kan anses orättvisa mot mig. Fast Edvin inte har fyllt 20 år än så kunde det inte ha funnits en bättre förespråkare för 20+ verksamheten!

Av adelie ornhall - 16 maj 2007 08:24

Nu är det snart dags för säsongens sista afterwork och vi har en spännande talare och ett nytt hak att hänga på! Vi komer denna gång att vara på Grodan Sergel då vi har bokat en egen bar och lounge alldeles för oss själva:) Jag ser verkligen fram emot detta och hoppas att det kommer massor av mufare så att vi får ett super avslut!

Ovido - Quiz & Flashcards