Alla inlägg den 13 juni 2007

Av adelie ornhall - 13 juni 2007 11:21

Japp! Det händer verkligen och i den 7:e Juli åker jag och Anton till Moskva för att därifrån ta det transsibiriska tåget (kinesiska) till Mongoliet och Beijing! Ett äventyr jag varit sugen på i två års tid nu och som blir verklighet efter massa krångel med olika resebyråer som alla försöker sno våra pengar! Till slut ville vi bara komma iväg! Ett tips när man ska åka transsibiriska järnvägen är att börja i god tid eftersom man bland annat behöver tre olika visum som tar sin lilla tid att fixa! Som längst kommer vi att spendera fem dagar i sträck på ett sunkigt tåg:) Vi tar bara med oss en liten ryggsäck var och därmed inga bekvämligheter utan lite böcker att läsa samt en kortlek i nödfall! Hade tänkt att slå rekord i att läsa böcker denna resa. Fick höra av en god vän att jag bör lära mig det ryska alafabetet så jag antar att det också står med på agendan. Annars så blir det väl lite styrketräning på tåget och försöka att inte bli galen på Anton, vilket jag blir i princip varje dag utan att vara begränsad till att umgås fem dagar på ett tåg:) Härligt att testa gränser och se sig runt om i världen! Nu är det bara några veckor kvar, tjohoo!

Av adelie ornhall - 13 juni 2007 10:22

I sommar tar vi ett break från våra aktiviteter i 20+, det har varit en intressant start på den nya verksamheten och det har definitivt resulterat i ett större engagemang av lite äldre medlemmar. Jag har numera en 20+ grupp som arbetar med mig på företagspresentationerna och afterworken. Det kanske blir någon trevlig grillning  i augusti om det finns ett intresse, så det är i så fall bara att meddela mig! Om du som ny i moderata ungdomsförbundet och är 20 år fyllda kan du kontakta mig vilket som under sommaren för mer info om vår verksamhet. Annars så ses vi nog på någon kampanj under sommaren!


Massa kramar

Av adelie ornhall - 13 juni 2007 10:18

varför sitter jag då som oftast inomhus? Jo det du! Fortfarande c-uppsats i första hugg! På torsdag är det opponering så då gäller det att den lilla rackaren går igenom så att detta blir ett för alltid avslutat kapitel. För dem som aldrig skrivit c-uppsats så är detta svårt att förstå vilken massa tid som läggs ner på detta. Jag vet iallafall att det är en otrolig seger att få avsluta detta! Tyvärr har det blivit lite mindre politik under den här tiden, har knappt orkat titta på nyheterna stundvis, men nu är det slut på detta!


Glad sommar

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards