Direktlänk till inlägg 8 maj 2007

Herregud idag fyller jag år igen!

Av adelie ornhall - 8 maj 2007 09:06

Alla klagar hela tiden på hur gamla de känner sig! Nu kan jag säga att det faktiskt för första gången känns lite skrämmande för jag fyller 26 år eller snarare har fyllt! Vid det här laget var min mamma 26 år och hade fött mig och hon var gift vid 24 års ålder med pappa! Hjälp! Inte för att jag går i några sådan tankar direkt men man börjar ändå fundera på tex hur länge jag ska jobba innan jag ska skaffa barn. I natt drömde jag om att jag fått barn och det var faktiskt mysigt, kanske för att saker och ting var lite på mina villkor men grejen var att jag var helt oförberedd. Livet går framåt och det gör tydligen min ålder också..... Ja...ja... innan alla de där läskiga tankarna helt sätter klorna i mig så ska bli färdig med "The god damn uppsats". Tiderna förändras och man behöver inte vara gift och ha barn innan trettio, även om man ibland kanske önskar att man hunnit med allt man vill göra innan den åldern så dyker det ju hela tiden upp nya saker.

 
 
lovisa

lovisa

8 maj 2007 10:18

hamnade här av en slump via förstasidan och vad ser jag? grattis på födelsedagen! :)

http://lovisa.bloggagratis.se

 
Kajsa

Kajsa

8 maj 2007 10:58

GRATTIS på födelsedagen! Hoppas att du får en underbar dag!
Stor kram

http://www.kajsadahlstrom.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av adelie ornhall - 28 juni 2007 18:26

Nu går jag på semester så mitt bloggande som på sista tiden falnat läggs på is ett tag. Kommer igång igen i slutet av augusti för att informera om muf och allt annat skoj som händer i världen!...

Av adelie ornhall - 25 juni 2007 09:20

Skönt att Stockholm får ett lite mer levande uteliv i sommar och framöver! Skulle önska att fler uteställen kunde göra detsamma! Detta är kanske den första i raden av uteserveringar som får har öppet till kl. 05.00. Detta blir iallafall ett bra alte...

Av adelie ornhall - 19 juni 2007 14:18

Jag vågar inte ens söka jobb på riktigt eller knappt bry mig om allt det där hysteriska måste ha ett jobb snart! På något sätt så har alltid situationen löst sig ändå! Men dumt att förlita sig på människor som inte kan lova någonting, I should know! ...

Av adelie ornhall - 18 juni 2007 15:21

Midsommar på landet med nära och kära! Direkt efter jobbet drar vi iväg! Till Blidö....tjohoo! Ska bli kul att träffa mamma och Anders igen, det var ett litet tag sedan sist. Dessutom har vi den bästa svenska traditionen på den sidan av ön tillsamman...

Av adelie ornhall - 18 juni 2007 15:06

Eftersom det är några stycken som frågat mig hur det gått med tjänsten så kan jag meddela att jag var för framåt och utåtriktad för denna assisterande tjänst. Vilket inte låter så fel men som ändå gjorde att jag istället presenteras för ett annat job...

Ovido - Quiz & Flashcards