Alla inlägg den 16 april 2007

Av adelie ornhall - 16 april 2007 12:15

Att sitta med i Stockholm muf:s distriktsstyrelse har inneburit så mycket mer än "bara" politik! Visserligen har jag fått göra en del uppoffringar som att inte umgås så ofta med min bästis Alexandra och hennes lilla flicka Felicia! Faktum är att lillan (Felicia)sitter i mitt knä nu med sitt eget tangentbord som hon knappar på. Vi ska strax ge oss ut i det härliga vädret och leta rätt på gamla tentor på universitetet som jag ännu inte hämtat och massa skojjig kurslitteratur som jag skall använda till att underbygga mina teorier med för c-uppsatsen. Muf har gjort så att jag får chansen att påverka, muf har gjort så att jag träffat världens underbaraste kille Anton och slutligen så har muf gjort så att jag träffat riktigt drivna människor som inspirerar mig dagligen till att kräva lite mer av livet.......

Av adelie ornhall - 16 april 2007 08:03

Nu har han varit i rampljuset de senaste dagarna och visst är han trevlig att lyssna och titta på! Det är precis vad alliansen behöver, en person som annars får en väldigt kritiserad roll måste ha en lite mjukare framtoning, och med detta lyckas vår Anders Borg alldeles utmärkt. I tv4 soffan satt han igår och pratade om den slopade förmögenhetsskatten som retat upp så många samt om fastighetsskatten och ensamstånde mödrar/föräldrar. Detta är frågor som är känsliga och som regeringen har fått mycket kritik för men som Anders Borg på ett väldigt pedagogiskt och lättsamt sätt gjorde begripligt.

Ovido - Quiz & Flashcards