Alla inlägg under april 2007

Av adelie ornhall - 4 april 2007 10:04

Nu har vi kommit fram till att det finns ett stort tryck både från medlemmar i åldrarna 18-19 år att samlas efter jobb och skola för afterwork samt för 20+. Därför har vi i Distriktsstyrelsen sett till att mätta allas behov och har numera två afterwork verksamheter. Jag kommer sol tidigare att vara ansvarig för 20+ afterwork liksom övrig verksamhet inom 20+ och Arba kommer att ta hand om 18+ afterworken samt andra typer av event. Jag ser detta som en mycket bra lösning på ett mycket roligt dilemma då min första afterwork på operaverandan endast har riktat sig till den äldre målgruppen inom muf. Nästa afterwork kommer att planeras in redan nästa vecka och som jag tidigare meddelat, att hållas den 26:e April. Jag uppmanar alla att bjuda in sina gamla muf kompisar då detta är en händelse att se fram emot!

Av adelie ornhall - 4 april 2007 07:45

Sjukt bra att fastighetsskatten kommer att ligga på ca 5000 kronor per år! Själv äger jag inget hus än men jag känner många som välkomnar detta. Istället för att betala en massa pengar för något man kanske inte äger, så betalar vi istället lite mer pengar när vi säljer vår fastighet, istället för att som tidigare betala 20 procent i reavinst så blir det 30 procent. Det känns lite mer humant och lite bättre helt enkelt, att kunna njuta av att du som individ faktiskt äger din fastighet och kan åtnjuta i nuet istället för att alltid "böta" till samhällets "socialdemokratiska kollektivism".

Av adelie ornhall - 3 april 2007 10:32

Ikväll så smider vi återigen nya planer för muf sthlm samt går igenom vad som hänt de senaste veckorna sedan distriktsstämman. Jag är hittills nöjd med 20+ men ser fortfarande att det behövs mer engagemang från både min sida och alla medlemmars sida. Det går inte att ha en fungerande verksamhet om inte alla på något sätt bidrar, t.ex med sina närvaro! Om det är något som känns viktigt att ta upp till på mötet ikväll så är det bara att lägga en liten kommentar eller slå mig en signal!

Av adelie ornhall - 3 april 2007 08:04

Igår var vi ett tjugotal personer på JKL från kl.18.00 till 20.00.Det var oerhört intressant inte bara för att de är ledande in PR branschen utan även eftersom två av grundarna tog sig tid att berätta om företagets historia och om derass egen tid som muf aktiva. Man inser inte hur lång tid det verkligen tar att implementera en tanke som sedan blir handling. De berättade om hur de försökte få igenom platt skatt för 25 år sedan, detta kanske känns nedslående för vissa att tänka på att det skall ta så lång tid innan partier ens överväger att implementera detta! jag själv ser det som en vinst, det du säger och gör i muf förblir varken osett eller ohört. Du spelar roll! Tack för att vi fick komma och jag hoppas att andra mufare tar chansen att gå på nästa företagspresentation i maj!

Av adelie ornhall - 2 april 2007 07:51

Hur mcket orkar man ta som partledare eller som människa överhuvudtaget? Nu så talas det återigen om att det kan komma att krävas att Lars Leijonborg faktiskt avgår. Det är viktigt att ifrågasätta de som har makt att förändra, så att det faktiskt sitter folk på positioner som förtjänar att sitta där! Så min tanke och frågeställning är nu? Förtjänar Lars att sitta kvar och hur mycket mer kan han orka med?

Av adelie ornhall - 1 april 2007 11:38

Sitter på ett tåg mellan Helsingborg och Kristianstad. Har en väldigt trevlig kampanjdag i ryggen och ser fram mot kvällen. Det är fantastiskt att få vara ordförande i MUF. Det har blivit många resor kors och tvärs på slutet. Överallt jag kommer, möts jag av samma entusiasm och optimism. Och den är välgrundad. Det går bra för Moderata Ungdomsförbundet. Vi ligger före i såväl återvärvning och nyvärvning. Vårkampanjen väntar kring hörnet och jag är säker på att april kommer bli en kanonmånad. En allmän, ideologisk kampanj som definierar vår uppgift och förtydligar vårt budskap kommer att stärka MUF. Det är också min uppmaning till er alla att göra egna kampanjer på förenings- eller distriktsnivå. Min erfarenhet som kampanjare säger mig att en blandning av centralt material och lokala flygblad brukar slå bäst.Det politiska arbetet går för högtryck, med rapportskrivande, motioner till partistämman och remissvar på partiets handlingsprogram. Visst känns det skönt med idéer när våra motståndare är så fokuserade på kön!? Mona Sahlins eviga berättelse om att hon är kvinna har pågått länge nog för att man ska börja fundera på vem det är hon försöker övertyga. Det finns all anledning att engagera sig i remissrundan om handlingsprogrammet. Även om många delar är bra, finns det mycket som behöver göras om och göras bättre. Frihetsbegreppet definieras om, från att ha inneburit frihet från staten, till att innebära mer och bättre politik. Det är en utveckling jag inte tror att partiledningen kommer att få stöd för på stämman. I partistyrelsen har vi också flaggat för att ett stycke om integritet behöver adderas. Apropå integritet. Regeringens huvudlösa förslag om FRA:s befogenheter förtjänar all kritik. Att börja avlyssna hela svenska folket är rent ut sagt skamligt. Det värsta är att terroristerna inte kommer att upptäckas. Kryptering är oerhört effektiv, och all kabelkommunikation kan göras otillgänglig. Har regeringen förstått detta? Troligen. Och vilken information är det då de vill åt? Normalt sett gillar jag inte amerikanska baseball- eller basketfilmer. Men fastnade verkligen för Coach Carter. Se gärna den på er nästa föreningskväll. Niklas

Ovido - Quiz & Flashcards