Alla inlägg den 2 mars 2007

Av adelie ornhall - 2 mars 2007 07:17

Jag måste ge en stor komplimang till Edvin Alam som bett mig fixa jobb hos min ena arbetsgivare, där jobbet går ut på att ta hand om förståndshandikappade. Detta jobb som så många har fördomar om men som jag själv jobbat extra med i snart 8 år. Ibland så är det svårt att utläsa vilka vi är genom kläder och utseende. Så länge jag varit "vuxen" så har folk i allmänhet haft svårt att placera mig i ett fack. " Hon köper väskor i Mulberry butiken men jobbar med förståndshandikappade?" Nej det går ju inte ihop!!!Hon måste ha rika föräldrar. Det har jag inte, men de har alltid funnits där som ett skyddsnät.Jag har alltid haft vetskapen om att om jag skulle hamna i knipa ekonomiskt så skulle de ställa upp, ta lån upp över öronen etc. för min skull. Det är detta som driver mig till att jobba ännu hårdare, just därför att jag aldrig ska sätta mina nära och kära i knipa utan istället i framtiden kunna finnas där för dem som de har funnits för mig. Bygga vidare på skyddsnätet istället för att göra små luriga hål i det. Vi jobbar för våra drömmar och vi pushar oss till att göra saker som för vissa är omöjliga. Grattis Edvin! Du har kommit steget längre än många har

Av adelie ornhall - 2 mars 2007 07:11

Resa är en passion, igår blev jag "medbjuden" på en resa till New York med TinaGhasemi, Rola Brentlin, Carolina Lagergren m.fl Har aldrig varit i New York så jag kan behöva tips på de bästa shopping ställena, nattklubbarna, caféerna osv. Ja och så ska vi anordna en resa till Bryssel med 20+ verksamheten, sjysst! Det blir en tripp till Paris i Maj och en resa till Spanien i sommar, herregud! Inte nog med att jag redan jobbar dygnet runt med skola och jobb så kommer jag aldrig att få så mycket pengar som mina drömmar kräver.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards