Alla inlägg den 23 mars 2007

Av adelie ornhall - 23 mars 2007 20:44

Kom precis hem efter en hyfsat effektiv plugg dag, inför morgonbittis stundande tentamen i fortstättningskursen i statistik! På vägen hem så var alla "ungdomar" eller vad man nu säger om alla party sugna människor, på väg in till stan. Inte sörjer jag detta inte,va fasiken, inte kan man göra allt inte! Nu vill jag bara bli färdig med den här utbildningen så att jag kan fokusera på lite annat här i livet! Så att man slipper jobba dubbelt varje sommar för att få höstterminen att gå runt och kanske äntligen kan göra en sådan där härlig spontan weekend till Paris som jag velat göra så länge. Inte är det alltid så lätt att vara student! Jag fattar inte att folk som jobbar klagar över att de har så mycket på jobbet och att när de studerade hade så mycket tid över. Vad pratar de om? Jag jobbar i princip heltid (när det krockar med föreläsningar på dagtid så jobbar jag natt istället. Har en mamma som klagar på att jag inte prioriterar henne fast det egentligen handlar om att jag vill kunna dricka en kaffelatte och äta en sallad i skolan när jag måste sitta där halva dagen och plugga. Jag vill ha råd att slippa planera in de sista bitarna i mitt liv, nämligen bekvämligheten att kunna äta vad jag vill när jag vill. Det är en lyx som icke studerande ibland glömmer bort eller alltid tagit för givet därför de inte behövt plugga! Jag kanske slipper ha dåligt samvete över allt jag tycker är kul att göra men inte alltid hinner liksom att träna! Eller att träffa mina vänner utanför muf, eller min underbara pappa, min syster etc.... Snart är det sååååå bekväma studentlivet äntligen snart slut!

Av adelie ornhall - 23 mars 2007 08:44

Efter att ha följt Göran Perssons dokumentär "Ordförande Persson" så måste jag säga att det ändå är rätt skönt, att fokus och strålkastarljus från den nuvarande regeringen försvinner för en stund! Göran är en stark karaktär och kan ibland visa lite mänskligare sidor i detta program, men samtidigt undrar jag vad som är spel för galleriet och vad som är äkta? Är ordförande Persson endast en skådespelare? Är det vad politik handlar om? För vissa så tror jag att det kan vara så och att i många situationer så har man inget val. Har man en regeringspost så är det "vad" man är under en tidsperiod. Du är ständigt i strålkastarljuset och du vet om det. Så nu kan vi kanske t.o.m tacka för denna dokumentär så att vår regering kan göra sitt jobb ostört från media ett litet tag.

Av adelie ornhall - 23 mars 2007 08:28

Känns fantastiskt att vi i hela sverige lyckats värva 350 medlemmar på en dag! Det är våra msuare som är att tacka för detta! Alexandra Ivanov vann värvningsligan och ett välförtjänt första pris, tack vare henne så sätts Stockholm först på listan med två efterkommande skåningar. Skåne är verkligen ett distrikt som kämpar mycket hårt med allt de ger sig på, så i detta fall bevisar Alexandra som är vår ordförande i msu sthlm vart skåpet ska stå genom ett mycket gediget arbete. Vill också rikta ett stort tack till alla duktiga stockholmare som verkligen bevisat vad de går för! Vi är och måste förbli sveriges största och bästa distrikt både till medlemsantal som innehållsmässigt. Vi ska kunna erbjuda våra medlemmar en vilja att engagera sig och sina vänner.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards