Alla inlägg den 21 mars 2007

Av adelie ornhall - 21 mars 2007 14:56

Idag på vår föreläsning hade vi som uppgift att kritiskt granska en artikels innehåll med hjälp av statistiska verktyg. Låter extremt tråkigt och jag kan väl avslöja att det inte är särskilt uppiggande heller! På något vänster så kom vi i diskussionen in på politik eftersom artikelskrivaren verkar dra lite mer åt höger i sina ståndpunkter och slutsatser. Då utropar en kvinna som jag haft det ytterst svårt för under mina tre år i samma klass att; "Om vi höjer skatterna med 1 krona till så kan våra äldre få det bättre" Ja men där har du verkligen svaret på allt, höj skatten!! Jag höll på att krevera! Alltså det känns ju helt otroligt att man inte kan komma på en lösning som inte innebär att man ska höja skatten! Nog sagt om det, tyckte bara att det var värt att nämna att detta tänk är högst levande hos vissa socialdemokrater och måste motarbetas i allra högsta grad med nytänkande och fräscha idéer istället!

Av adelie ornhall - 21 mars 2007 12:09

Nu är dag och natt lika långa och visst är det härligt!Har även hört rykten om att det skall bli uppåt 15 plusgrader till helgen, härligt! ja förutom att jag har tenta i Statistik på Lördagsmorgonen men efter det så kan även jag njuta!Vill bara önska en härlig vårdag!Kramar

Av adelie ornhall - 21 mars 2007 07:58

Stackars Göran Persson, han är inte längre ledare för Sverige eller ledare för socialdemokraterna! Han är ledare för ingenting men ändå klamrar han sig fast vid rampljuset och verkar göra allt för att synas, ja allt kanske inte beror på han själv utan den dokumentär han är huvudperson i och som nu sänds. Nu senast så klagar han på Carl Bildt i media.Han sade att han har erbjudit Carl Bildt en massa olika toppjobb bl.a som generaldirektör. Ja det finns ingen ände på vad Persson kan göra innan han inser att det är dags att pensionera sig på riktigt!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards