Alla inlägg den 24 mars 2007

Av adelie ornhall - 24 mars 2007 07:25

Jag har en skojjig vän bland många som utmärker sig lite extra! Vi lärde känna varandra under valet och han skickar då och då konstiga sms som får en att hajja till! I förrgår fick jag ett "hejpunktnu" och började genast fundera på ifall om jag gjort bort mig och hamnat på någon konstig internetsida??? Sedan tänkte jag att det nog bara var hans sätt att starta en sms konversation, jag skrev aldrig tillbaka den gången eftersom jag fortfarande funderar på om det finns en tredje alternativ förklaring till sms:et. Tänk vad många människor vi inte pratar med i telefon eller kanske inte ens träffar men de är ändå ens vänner tack vare att man kan skicka sms. Detta har gjort så att jag har lyckats behålla fler vänner än jag kanske ibland förtjänar. Jag menar man vill ju alltid träffa sina vänner i första hand, men går det inte att hitta en tid som båda kan, så kan det faktiskt gå både veckor och månader tills man ses. Mina vänner nya som gamla är liksom jag ofta upptagna med inbokade möten etc... och det finns en gräns för hur mycket man orkar. Till och med en sms konversation måste hållas vid liv om det ska kunna bli meningsfullt! Japp, något klatchigt skall jag nog komma på att skriva till min vän, men det får bli efter tentan som börjar om 1½ timme...........

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards