Alla inlägg den 20 mars 2007

Av adelie ornhall - 20 mars 2007 18:03

Japp nu har jag äntligen haft tid att träna! Jag pratade mid Tina Ghasemi under i princip hela tiden i mobilen! Japp så är det att vara effektiv:) Ha!ha! Annars så har man ju knappt tid att snacka skit och det är jag på enligt Tina, ja alltså hon menar att jag snackar om oviktiga saker vilket är helt sant! Jag tror att att för det mesta så är det nog för att jag tänker högt och så finns det nästan alltid någon stackars vän som får höra mina ostrukturerade tankar!Iallafall så var det dags att ta tag i träningen och att röra sig! En bekant till mig sa för inte så länge sedan att han minnsann alltid hade tid för träning, och att det får man ta sig tid till! Jag håller med på endast en punkt och det är att tid får man verkligen ta sig och ibland skrapa ihop! Men inte fasiken har man den tiden och speciellt inte om man ska få andra saker gjort under hela sin vakna tid! Jag gratulerar alla dem som har tid att träna, själv måste jag jobba igen den!Nu hoppas jag att det inte alltid kommer att vara så här men vill man åstadkomma något så får man verkligen ligga i! Tina Ghasemi är ett mycket bra exempel på detta! Hon åstadkommer mycket men det finns dem som har all tid i världen till att träna som försöker sno åt sig äran! Men vi vet Tina, vi vet vem som gör jobbet!Puss

Av adelie ornhall - 20 mars 2007 14:04

Herregud en ny partledare har blivit vald i socialdemokraterna och jag har inte ens tagit mig tiden att kommentera detta! Ja det är just det som är skälet, känns knappt värt att kommentera, mer än att hon har mycket att leva upp till...Göran Perssons arrogans, giftighet, självgodhet och oförmåga att kunna agera själv som en sann "sosse" i sitt lilla "palats" ute på de gröna kullarna....Det blir svårt för Mona att vara lika dubbeltydig (trots toblerone-affären) men det mest svåra är att försöka förespråka en politik som så tydligt inte vann väljarna i valet! Hon måste ändra attityd i partiet och samtidigt behålla socialdemokraternas grundstruktur som faktiskt inte den heller fungerar i dagens samhälle! Moderaterna hade mycket att leva upp till och har gång på gång bevisat tillsammans med alliansen att de är på rätt väg och att saker och ting faktiskt blir gjorda! Ser fram emot att Mona ändå får försöka och jag tycker inte att vi ska underskatta henne trots att hon kanske inte besitter alla de "egenskaper" som den forne partiledaren, då han förde partiet fram till förlust! Nu har vi en ny motståndare som kan tänkas behöva lite mer kött på benen, men hon är ändå nyvald partledare och måste tas på allvar.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards